9 gode grunde til PR
Er I i tvivl om PR er det rigtige – så får I her 9 gode grunde til at overveje det:
PR giver:
- I bliver set; når I får omtale i medierne bliver I synlige for jeres målgruppe. Det er altid step 1 i forhold til branding, salg og vækst.
- I bliver hørt; I får chancen for at udtale jer mere, hvis I optræder i medierne – gode historier giver jer mulighed for at kommunikere både holdninger, værdier og konkrete budskaber.
- Samfundsdebat; I kan skabe debat om emner, der betyder noget for jeres virksomhed. Intet sted er bedre end i medierne.
- I får troværdighed; omtale i medierne gør jer langt mere troværdige end hvis I annoncerer. Jeres budskaber fremstår dybere og mere nuanceret.
- Ekspertstatus; igennem medieomtale kan I få tildelt en ekspertrollestatus indenfor jeres felt. Har du eller en anden fra virksomhede gjort det godt indenfor et tema, kontakter journalisterne jer igen og igen.
- Mindre annoncebudget; medieomtale og PR er ofte billigere end løbende annoncering. Ved at satse på PR, kan du altså spare penge på annoncer. Og du kan bruge PR resultaterne i din markedsføring. Det skaber stor værdi.
- Viral spredning; gode historier i medierne spreder sig ofte på sociale medier. Og her læser de fleste danskere med. I kan altså satse på en meget bred læserskare ved at gå efter medier, der er stærke på de sociale medier.
- Giver gode medierelationer; fordrer I et medie med gode historier vil journalisterne betragte jer som gode kilder. Gode medierelationer er vigtige, når I får nye medieegnede historier. Det vil være lettere at komme igennem.
- Salg; god branding øger ofte salget af det I sælger, hvis I arbejder målrettet med salg ved siden af jeres PR indsats.