PR – Få omtale i medierne

Medieomtale øger din branding og troværdighed.

I fællesskab lægger vi en strategi, der tager udgangspunkt i det, I ønsker at opnå.

Medieforskning viser tydeligt, at medierne påvirker, hvordan vi tænker som mennesker. Hører vi dårlige historier om en virksomhed tænker vi negativt i forhold til omdømmet, mens de gode historier gør os positive og nysgerrige. De skærper vores interesse i forhold til den konkrete virksomhed og personen bag.

9 ting I kan opnå med mig som PR – konsulent

  1. Synlighed; omtale i medierne gør jer synlige for målgruppen.
  2. Troværdighed; omtale i medierne gør jer mere troværdige (specielt ift. annoncering).
  3. Taletid; omtale i medierne giver jer mulighed for at kommunikere holdninger, værdier og budskaber.
  4. Ekspertstatus; Omtale i medierne kan give en i virksomheden en ekspertrolle. Så kontakter journalisterne jer igen og igen.
  5. Mindre annoncebudget; medieomtale er billigere end annoncer. Ved at satse på PR, kan I måske spare penge på annoncer.
  6. Viral spredning; gode historier spreder sig ofte på sociale medier. Og her læser mange danskere med.
  7. Gode medierelationer; fordrer du et medie med gode historier vil journalisterne betragte dig som en god kilde. Gode medierelationer er gode, når I får nye medieegnede historier.
  8. Salg; god branding øger ofte salget af det I sælger.
  9. Samfundsdebat; I kan skabe debat om emner. Intet sted er bedre end i medierne.

 

Det handler om at finde de historier, som kan vække journalisternes interesse og som giver læserne, seerne og lytterne værdi. Med min journalistiske baggrund ved jeg præcis, hvad der skal til, og hvordan vi kan grave de historier frem hos jer.

Mine kunder er blevet succesfuldt omtalt i et utal af medier – både TV, radio, aviser og magasiner. Se dem her.

Successen er blandt andet fordi:

Jeg starter med strategien; ingen omtale uden en strategi, hvor både I og jeg ved præcis, hvad det er, I ønsker at opnå. Det er ikke optimalt at få omtale i Børsen, hvis jeres målgruppe kun læser Politiken eller lokalavisen. Strategien sikrer jer mulighed for at nå i mål. Det betyder ikke bare omtale, men også effekt af omtalen.

Jeg arbejder målrettet; jeg har gennem årene erfaret, at det er den målrettede og konkrete kontakt til journalisterne, der virker. Pressemeddelelser er ikke vigtige, hvis I har en god historie og forstår, hvordan I skal præsentere den. Pressemeddelelser er gode som supplement, men det er ikke den, der sælger historien. Jeg finder konkrete vinkler på jeres historier til de enkelte medier og kontakter specifikke journalister. Det giver høj succesrate.

Jeg hægter mig på mediedagsordenen; en god mulighed for at vække interesse for en historie er ved at koble sig på temaer, der allerede kører i medierne. På den måde er der hul igennem til emnet, og det er nemt at finde journalister, der beskæftiger sig med det konkrete emne. Jeg tjekker derfor altid, hvordan vi kan vinkle jeres historie i forhold til den dagsorden, der allerede kører.

Jeg arbejder med tal og cases tal er uundværlige, hvis man vil igennem til journalister. Det samme er cases. Derfor prøver jeg så vidt muligt altid at koble tal og cases på jeres historier. Tal der giver perspektiv. Cases der underbygger pointerne.

Charlotte Hansen, forskningschef i Væksthusets Forskningscenter: “Mette har sikret os omtale i en lang række medier lige fra landsdækkende TV (TV-avisen på DR, TV2 NEWS), landsdækkende radio (P1 Morgen, P3 Nyheder, P4 Nyheder, Radio 24/7), landsdækkende aviser, lokalaviser, lokalradio, fagblade etc. På en enkelt af PR-opgaverne nåede vi omtale i over 46 medier. Det var langt ud over, hvad vi selv havde forventet, men viser også, at Mette sætter barren meget højt og har et meget skarpt blik for, hvad der er muligt at nå.”

René Kongedam, strategisk koordinator Danaflex:” Mette leverer resultater, og det har i forbindelse med vores projekt betydet mange og gode artikler i store landsdækkende og anerkendte medier, som jeg aldrig var kommet i nærheden af at få publiceret uden Mette´s indsats.”

Heidi Korsgård, ejer Skriveværkstedet:Målrettet pr får en helt ny betydning, når det er Mette Bau, der står bag. Hun arbejder ekstremt struktureret, udvælger medier, sætter sig ind i hver enkelt og henvender sig på en måde, så indsatsen lykkes. Her er ikke noget med pligtaflevering af pressemeddelelser og standardskrivelser, men skarpt fokus på nye vinkler og muligheder. Hun løser sine opgaver på topprofessionel vis og har haft stor succes med at få hul igennem til mediespalter, sendeflader og andre spillere, som vi har villet nå.”