(+45) 25 62 25 42 skrivtil@mettebau.dk

PR – Få omtale i medierne

Medieomtale øger din branding og troværdighed og kan gøre hele forskellen for din virksomhed.

PR kan skabe den omtale I har brug for.

I fællesskab lægger vi en strategi, der tager udgangspunkt i det, I ønsker at opnå.

Medieforskning viser tydeligt, at medierne påvirker, hvordan vi tænker som mennesker. Hører vi dårlige historier om en virksomhed tænker vi negativt i forhold til omdømmet, mens de gode historier gør os positive og nysgerrige. De skærper vores interesse i forhold til den konkrete virksomhed og personen bag.

9 ting I kan opnå med mig som professionel PR – konsulent

  1. Synlighed; omtale i medierne gør dig synlig for din målgruppe
  2. Troværdighed; omtale i medierne gør jer langt mere troværdige end hvis I annoncerer.
  3. Taletid; omtale i medierne giver jer mulighed for at kommunikere holdninger, værdier og budskaber.
  4. Ekspertstatus; Omtale i medierne kan give dig en ekspertrolle indenfor dit felt. Så kontakter journalisterne dig igen og igen.
  5. Mindre annoncebudget; medieomtale er billigere end annoncer. Ved at satse på PR, kan du altså spare penge på annoncer.
  6. Viral spredning; gode historier spreder sig ofte på sociale medier. Og her læser de fleste danskere med.
  7. Gode medierelationer; fordrer du et medie med gode historier vil journalisterne betragte dig som en god kilde. Gode medierelationer er godt når I får nye medieegnede historier.
  8. Salg; god branding øger ofte salget af det virksomheden sælger.
  9. Samfundsdebat; i kan skabe debat om emner. Intet sted er bedre end i medierne.

Jeg hjælper jer med at finde de medieegnede historier i jeres virksomhed. De historier, der kan skabe de resultater, I ønsker at opnå.

Det handler om at finde de historier, som kan vække journalisternes interesse og som giver læserne, seerne og lytterne værdi. Med min journalistiske baggrund ved jeg præcis, hvad der skal til, og hvordan vi kan grave de historier frem hos jer.

Mine kunder er blevet omtalt i et utal af medier  både TV, radio, aviser og magasiner. Se dem her.

Successen er blandt andet fordi:

Jeg starter med strategien; ingen omtale uden en strategi, hvor både I og jeg ved præcis, hvad det er I ønsker at opnå. Det er ikke optimalt at få omtale i Børsen, hvis jeres målgruppe kun læser Politiken eller lokalavisen. Strategien sikrer jer mulighed for at nå i mål. Det betyder ikke bare omtale, men også effekt af omtalen.

Jeg arbejder målrettet; jeg har gennem årene erfaret, at det er den målrettede og konkrete kontakt til journalisterne, der virker. Pressemeddelelser er ikke vigtige, hvis I har en god historie og forstår hvordan I skal præsentere den. Pressemeddelelser er gode som supplement, men det er ikke den, der sælger historien. Jeg finder konkrete vinkler på jeres historier til de enkelte medier og kontakter specifikke journalister. Det giver høj succesrate.

Jeg hægter mig på mediedagsordenen; den bedste mulighed for at vække interesse for en historie er ved at koble sig på temaer, der allerede kører i medierne. På den måde er der hul igennem til emnet, og det er nemt at finde journalister, der beskæftiger sig med det konkrete emne. Jeg tjekker derfor altid, hvordan vi kan vinkle jeres historie i forhold til den dagsorden, der allerede kører.

Jeg arbejder med tal; tal er uundværlige, hvis man vil igennem til journalister. De elsker tal, for tal perspektiverer. Derfor prøver jeg så vidt muligt altid at koble et tal på jeres historier. Tal der giver perspektiv. Hvor meget koster problemet samfundet? Hvor mange drejer det sig om? Og hvor mange penge kan vi spare hvis…?

Kontakt mig hvis du vil høre mere om jeres muligheder for PR.

 

 

 

 

TIlmeld nyhedsbrev